close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

שידות: פריט קטן שמשנה המון

מערכת שורשט כסליו, תשפד22/11/2023

בתכנון כל חלל יש לשים דגש על הצד הפרקטי של סביבת המגורים, כך שניתן יהיה לחיות בנוחות וגם ליהנות ממרחב מאורגן ואטרקטיבי

תגיות:
צילום: pexels
קיימים פתרונות אחסון רבים שמאפשרים ליצור סדר בחדר ומתפקדים גם כאלמנט וויזואלי מרשים.

שידה נחשבת לפריט אשר נוכחותו חיונית תמיד ונבחרת השידות הנוכחית מגיעה בשלל ווריאציות מעניינות, החל ממגוון עשיר של חומרי גלם, דגמים בעיצובים מיוחדים ומעניינים, בצבעוניות דינאמית ובטוויסט בלתי שגרתי. כל שצריך זה רק לבחור את השידות האולטימטיביות לחדר הנתון.
לפניכם שבעה טיפים שכדאי לקרוא לפני שרוכשים שידות, מהגודל דרך הגוון ועד הסגנון.

התייחסו לגודל השידה
ישנן שידות מסוגים שונים: משידות פרונטאליות ועד שידות צד מעוצבות והמיקום של הפריט בעל חשיבות וכדאי להחליט היכן למקם אותו כדי לאפשר שימוש נוח.
ראשית, יש לקחת בחשבון את נושא הגישה הפשוטה לפריט ופתיחת המגירות או הדלתות ללא הפרעה וללא חסימת המרחב. שנית, גודל בהתאם לתכולה המשוערת ולשטח בו היא אמורה להיות מוצבת. כנ"ל בכל הנוגע לשאלה האם היא תהיה גבוהה וצרה או נמוכה ורחבה.

בדקו את צורת האחסון
בהתאם לתכולה הפוטנציאלית החליטו אם השידה תהיה בעלת מדפים פתוחים או חזיתות שקופות לחשיפת התכולה או בעלת מבנה סגור כך שהתכולה אינה נראית כלפי חוץ.
כדאי לשים לב לסוג הפריטים, זאת על מנת לבחור פריט שיתאים קונסטרוקטיבית בחלוקה הפנימית לגודלו של כל פריט ולשיטת או צורת העמדה שלו – בשכיבה, בעמידה וכדומה.
התייחסו גם לצרכי האחסון כמו למשל, שידה ליד המיטה להנחת משקפיים או ספר או מנורת לילה או שידה לאחסון בגדים ובהתאם לזה גם תוכלו לבחור את הפריט האולטימטיבי עבורכם כולל מידות, מבנה, חלוקה פנימית וחיצונית.

קחו בחשבון את הסגנון
בדקו מראש היכן עומדת להיות מוצבת השידה באיזה חלל והיכן בחלל עצמו? יש לבחור את הפריט כך שיתאים לקונטקסט העיצובי וגם לפינה או לקיר המיועדים עבורו מבחינת השתלבותו הוויזואלית והפונקציונאלית בחלל. כמו גם האם השידה תמשיך את הקו העיצובי של החדר – קלאסי, מודרני, תעשייתי, נורדי או להפך, תעמוד בקונטרסט לעיצוב הכולל בצבעוניות מנוגדת, בקווי מתאר אחרים וכדומה.

שימו לב לחומרי הגלם
חומרי הגלם מהם יהיה עשוי המוצר בעל חשיבות, במיוחד אם ברצונכם ללכת על איכות ותוחלת חיים ארוכה. העדיפו חומרים עמידים שגם משתבחים עם הזמן כמו עץ או מתכת. גם במקרה הזה אפשר לבחור להמשיך לעצב באותם חומרי גלם הנפוצים בחלל או לבחור פריטים מחומרים גלם אחרים.

שאלה של צבע
חשבו על הצבעוניות של הפריט: האם היא תהיה רכה ובהירה בעלת מראה מינימליסטי שקט ומאופק או בגוונים כהים יותר בצביון דרמטי במראה יותר דומיננטי. בדקו מה נדרש מכם מבחינת התחזוקה, כך שיהיה פשוט לשמור על הניקיון של המוצר.

רצפתית או מרחפת? זו השאלה
דילמה נוספת שמעסיקה מעצבים ודיירים רבים היא האם לבחור שידה רצפתית אשר ניצבת על הרצפה או שידה שמותקנת על גבי הקיר. המרחפות מפנות יותר שטח ומקלות על פעולת הניקיון עוד הרצפתיות בעלות מראה דומיננטי ונוכח יותר.
בנוסף, מבחינת ניידות פשוט יותר להעביר אותה ממקום למקום וללא צורך בביצוע התקנה. בחדרים קטנים או עמוסים ההעדפה תהיה לפריטים שניתן לקבע ולתלות על הקיר.

אחידות או ניגודיות
במידה ואתם בוחרים שידות צד מעוצבות לחדר השינה שימו לב שישנם דגמים שחשוב לבחור מלכתחילה בהתאם לצד בו הם מיועדים לעמוד בשל המבנה הייחודי שלהם.

כמו כן, כדאי להחליט אם לבחור שתי שידות שנראות בדיוק אותו דבר או לייצר עניין בפריטים בעיצובים שונים לכל אחד מהצדדים של המיטה.
הוסף תגובה
צילום: pexels
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה